Budapest legnagyobb zöld járműfejlesztését akarja a kormány megakadályozni

A fejlesztés több mint 1,5 millió budapestit tizenkilenc kerületben közvetlenül, közvetetten pedig 3 millió embert érintene. “Ez az a terv, amit a kormány meg akar akadályozni. Megígérték rá a pénzt, de – ismét – megszegték a szavukat” – fogalmazott Karácsony Gergely. Ezért a városvezetés visszatérítendő európai forrásokat szerzett. Így most már csak egy aláírás kellene a kormánytól a megvalósításhoz, de ők ezt is megtagadják Budapesttől – tette hozzá.

Nem hagyjuk, hogy kicsinyes hatalmi szándékok miatt a kormány szembe menjen a budapestiek érdekeivel. Ha kell, elmegyünk a falig, ha kell, azon túl is” – szögezte le a főpolgármester. Karácsony Gergely közölte: “kényelmes, alacsony padlós villamosok és a legmodernebb elektromos buszok, vagyis a vezeték nélkül is közlekedni képes új generációs trolik beszerzése” a cél.

Alacsony padlós villamosok érkeznének Kispestre és Pestszentlőrincre az 50-es, Budafokra, Újbudára, Hűvösvölgybe az 56-os, Angyalföldre és Újpestre a 14-es, Újpalotára a 69-es, Kőbányára a 28-as, Józsefvárosba és Ferencvárosba a 24-es, Kispestre a 42-es, Pesterzsébetre a 52-es és az 51-es, Újbudára a 41-es villamos vonalára – tudatta. Trolifejlesztést terveznek a Kőbányai úton a 9-es busz útvonalán Kőbányára. A belváros légszennyezésének csökkentése érdekében a Bajcsy-Zsilinszky út – Kiskörút – Baross utca vonalon a dízel buszokat trolikra cserélnék.

Mindemellett vonalfejlesztéseket és -hosszabbításokat terveznek közvetlen belvárosi kapcsolatokkal Zuglóban – közölte a főpolgármester, megemlítve, hogy a Vizafogó lakótelep irányába, a XIII. kerületben zéróemissziós troli járna. Ugyancsak trolifejlesztésre készülnek Józsefvárosban a Tisztviselőtelepen keresztül a belváros és a Népliget között.

Karácsony Gergely szerint ha a kormány nem adja meg a szükséges aláírást, az azt jelzi: “saját hatalmi-gazdasági érdekei fontosabbak neki, mint a nemzet fővárosa és a budapestiek“.

 

Forrás: MTI